• Szövegkönyv

    Az előadás szövegkönyve az ikonra kattintva letölthető Ez tartalmazza a rendezői és technikai itinert is beleágyazva a szöveggkönyvbe

  • Az előadás

    Az előadás megtekintése:

Az előadásról:
“Kedves nézőink! Közös traumáink a sajátunktól eltérő megélése és feldolgozása sokakban szülhet dühöt és agressziót. Ezért kérünk fogadd a mi előadásunkat megfelelő nyitottsággal és elfogadással. Köszönettel: Kód Teátrum”

A társulat saját monológokat, dalokat írt a pandémia alatti karanténokról, változásokról, új akadályokról és arról, hogy ki hogyan élte meg és mi újat tapasztalt. Az előadásban vannak még dalfeldolgozások és átiratok, illetve saját rögzített improvizációs jelenetek.
  • Szövegkönyv

    Az előadás szövegkönyve az ikonra kattintva letölthető, mely tatalmazza rendezői é technikai itinert is.

  • Az előadás

    Az előadás megtekintése:

  • Szövegkönyv

    Az előadás szövegkönyve az ikonra kattintva letölthető, mely tatalmazza rendezői és a technikai itinert is.

  • Az előadás

    Az előadás megtekintése:

  • Szövegkönyv

    Az előadás szövegkönyve az ikonra kattintva letölthető Ez tartalmazza a rendezői és technikai itinert is beleágyazva a szöveggkönyvbe

  • Az előadás

    Az előadás megtekintése:

Budapest, Magyarország
Szatmárnémeti, románia
Pozsony, szlovákia
ONLINE PERFORMANCE
KÓD Teátrum + Kölcsey + digiQ

Ismertető:

“Kedves nézőink! Közös traumáink a sajátunktól eltérő megélése és feldolgozása sokakban szülhet dühöt és agressziót. Ezért kérünk fogadd a mi előadásunkat megfelelő nyitottsággal és elfogadással. Köszönettel: Kód Teátrum”

A társulat saját monológokat, dalokat írt a pandémia alatti karanténokról, változásokról, új akadályokról és arról, hogy ki hogyan élte meg és mi újat tapasztalt. Az előadásban vannak még dalfeldolgozások és átiratok, illetve saját rögzített improvizációs jelenetek.

Ismertető:

„A diákok által tegnap színpadra állított mű igencsak érdekes és elgondolkodtató volt, amelynek összeállítása során a kamaszok mindennapi problémáiról beszéltek, érintették a „plázacicák”, a „lúzerek”, a fiúk, illetve lányok közti kapcsolatot, azt, hogy mennyire változott meg az élet a koronavírus-járvány miatti elszigetelés következtében. Azt, hogy az iskolában mennyire bántják egymást a diákok, ha más-más csoportokba tartoznak, hogy az online oktatás bevezetése milyen előnyökkel és hátrányokkal járt. Utaltak arra, hogy irigyek egymásra, de azért vágynak arra, hogy tartozzanak valahová, egy baráti társaságba vagy egy párhoz. A kamaszkor soha nem könnyű, de a koronavírus-járvány idején még nehezebb, hiszen a kapcsolatok ápolására nagyjából csak az online térben van lehetőség, a szülőkkel, nevelőkkel való kommunikáció, kapcsolattartás is igencsak megsérült. S ugye a szülők, nevelők viselkedése, egymáshoz való viszonyulása sem túl egyszerű. A diákok által írt és szeptembertől próbált darabban Rómeó és Júlia egymásba szeretnek, Júlia kilép a komfortzónájából, a koronavírus-járvány idején elmegy egy titkos házibuliba, ahol bár nem érzi jól magát, meg akar felelni a társainak, ezért még a füves cigarettába is beleszív, amitől kissé furán viselkedik, ám a házibulit megzavaró rendőrök hamar visszarántják a valóságba. A rendőr azért is bünteti és leszólja a gyerekeket, mert nem tudnak románul, s végül mindenkinek a szüleivel beszél. Otthon természetesen megkapják a dorgálást, ám a legnagyobb gondot a szerelmesek között mégis az oltottság okozza, hiszen Júlia családja oltáspárti, Rómeóé pedig ellenzi azt. A közönség bevonásával online szavazat dönt a darab végén arról, hogy Rómeó oltassa-e be magát. Tegnap délben a nem szavazatok győztek, hajszálnyival. A gyerekek mégaz online oktatás fonákságaira is figyeltek a szöveg írásakor, hiszen a technikai részhez ők gyakran jobban értettek, mint azok a tanárok, akikre addig felnéztek, mert mindent tudtak. „

Forrás: Friss Újság – https://frissujsag.ro/bemutattak-a-virus-ellenszer-te-darabot

Letöltés: 2022.04.19. 10:55

Ismertető:

Z generáció, más néven digitális generáció. Az első olyan generáció, amely még nem tapasztalta meg az internet nélküli világot. A közösségi hálózatok természetes környezetet jelentenek számukra. Az állandó online lét adott. A legfontosabb dolgok a telefonok kivilágított képernyőjén történnek…

„A Z egy fiatal generáció, amely arra vágyik, amit az előtte lévő generációk megtettek. Szeretne valahová tartozni, szeretné, ha tiszteletben tartanák, ha magánéletet élhetne át, és felnőtt pedagógiai felügyelet nélkül oszthatná meg élményeit barátaival. Valamikor régen a közösség egy csapat osztálytárs volt, akik egy padon ültek, ma már zárt Facebook-csoportjuk van, mert nem ugyanabból a lakótelepről származnak, és van internet. Tehát a „pad” még mindig ott van, csak virtuálisan.”

(Drahomíra Juríková, a szlovák Telekom digitális szolgáltatásokért és marketingkommunikációért felelős vezetője, HN Strategies: A Z generáció a digitális embereket jelenti.)

 

Mint mindennek, a technológia világának is megvannak a maga pozitív és negatív oldalai. Számunkra a végtelen lehetőségek eszköze, de egyben veszélyes fegyver is. A digitális intelligencia a nap fő témájává vált. De vajon értjük-e ezt mélységében? Tartjuk a lépést a nyaktörő tempóval? Hogyan viszonyul hozzá a felnövekvő generáció, akik számára ez a mindennapok természetes része?

 

Gyere és ismerd meg a #generationZ-t!

 

Michal Paulovský
Szöveg és dramaturgia.
Szereplők: a Dram művészeti stúdió tagjai

#színház #színpad #előadás #premier #művészet #digiq #whitetheatre #digitalgeneráció #generaciaZ

Ismertető:

A három szervezet által létrehozott előadás, mely egy online osztályfőnöki óra keretein belül játszódik. Az osztályban valaki diákcsíny, sőt inkább már bűncselekmény áldozata lett, melyet az osztályfőnök és az iskola vezetősége próbál meg kinyomozni a diákok meghallgatásával.

Az előadást írták: a Kölcsey Ferenc Főgimnázium (Románia) diákjai

Rendezte: Michal Mikey Paulovský (digiQ, Szlovákia)

Előadják: a KÓD Teátrum társulat színészei